ZOV Ledendag: Ondernemers zien de strategische verbinding van de Maashorst
5 juli 2016

Op maandag 4 juli organiseerde de Zeelandse Ondernemersvereniging haar tweede kwartaalbijeenkomst van 2016. Doel van deze avond, met als thema “Maashorst: strategische verbinding ?”, was het gezamenlijk met omliggende “Maashorst-ondernemers” proberen een antwoord te formuleren op de vraag of de Maashorst een strategische verbinding is.

Voor deze avond waren naast de Zeelandse ondernemers  ook alle omliggende Maashorst-ondernemersverengingen van Schaijk, Reek, Uden, Volkel, Odiliapeel, Nistelrode, Vorstenbosch, Heeswijk-Dinther & Heesch uitgenodigd.

Op informele en interactieve wijze is gesproken over een 3-tal onderwerpen waarbij het eerste onderwerp ondersteuning van ondernemers bij Maashorstfair 2016 op 31 juli as betrof. Een presentatie van Rene Jetten over de infrastructuur van De Maashorst toonde het belang aan van verdere intensivering samenwerking tussen Maashorst- ondernemers om ook voor de toekomstige generaties de leefbaarheid en economische kansen te kunnen waarborgen. Ten slotte hebben burgemeesters Henk Hellegers van Uden en Marnix Bakermans  van Zeeland  in een duidelijk betoog de kansen voor ondernemers in Maashorst- dorpen aan de hand van enkele voorbeelden gepresenteerd.

Geconcludeerd mag worden dat de aanwezige ondernemers de strategische verbinding van de Maashorst duidelijk zien en ook nadrukkelijk afspraken willen maken voor intensievere samenwerking.

Binnenkort volgt een uitgebreid verslag van deze avond, inclusief de gehouden presentaties.

Vlnr.: John Eijsermans – voorzitter ZOV, Willem Peters – bestuurslid ZOV 2.0, Rene Jetten – Infrastructuur Maashorst, Alfred van Meegen – bestuurslid ZOV 2.0, Marnix Bakermans – burgemeester Landerd, Henk Hellegers – burgemeester Uden, Noud Cornelissen - avondvoorzitter, Jan Ottens – Stichting Maashorstfair, Annemarie Ruis - Stichting Maashorstfair.

Foto's Marc van Zuylen, Landerd Fotografie